LZS letiště Líně


Mi - 17

Střední víceúčelový dvoumotorový turbohřídelový vrtulník Mi-17 je klasického uspořádání s pětilistým nosným a třílistým vyrovnávacím rotorem, určený zejména k přepravě osob.

Je zdokonalenou verzí typu Mi-8. Pohon zabezpečují motory TV3-117MT o výkonu 2 x 1 435 kW. Od Mi-8 se odlišuje některými charakteristickými znaky - třílistý vyrovnávací rotor je na levé straně ocasního nosníku, vstupní otvory motorů mají deflektory pro separaci pevných částic ve vzduchu (písek, prach atd.). Je vybaven vynikajícím navigačním a informačním systémem a moderními spojovacími prostředky, které umožňují bezpečnou přepravu osob i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne tak i v noci. Konstrukce draku, přepravní možnosti a vybavení Mi-17 je v hlavních rysech shodné s typem Mi-8. Základní verze Mi-17 (kódové označení NATO HIP-H) je využívána pro vojenské, policejní i civilní účely. Je vybaven účinnými prostředky ochrany proti PLŘS s infračervenou naváděcí soustavou. Pilotní kabina je třímístná. Nákladová kabina o délce 5,34 m, šířce 2,32 m a výšce 1,8 m je po levé přední části trupu opatřena posuvnými rozměrnými dveřmi, v zádi dvoukřídlými nákladovými dveřmi. Má tříkolový nezatahovatelný podvozek s dvojitou montáží pneumatik na příďové noze. Na bocích trupu jsou závěsníky pro 2 přídavné palivové nádrže o celkovém objemu 1 830 litrů.

Základní taktickotechnická data vrtulníku Mi-17

  • Maximální rychlost: 250 km/h
  • Cestovní rychlost: 225 km/h
  • Dolet (s 25 cestujícími): 500 km
  • Taktický dolet: 350 km
  • Maximální přeletová vzdálenost: 930 km
  • Praktický dostup: 4 500 m
  • Stoupavost u země: 4,5 m/s
  • Únosnost: 4 000 kg
  • Hmotnost prázdného vrtulníku: 7 055 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 13 000 kg
  • Délka s otáčejícími se rotory: 25,35 m
  • Délka trupu: 18,22 m
  • Výška: 4,75 m
  • Průměr nosného rotoru: 21,29 m
  • Průměr vyrovnávacího rotoru: 3,91 m


Site owned by tajbr