LZS a SAR letiště Líně


Mil Mi-2

Mil Mi-2 je lehký víceúčelový dvoumotorový vrtulník klasického uspořádání s třílistým nosným a dvoulistým vyrovnávacím rotorem. Je určen jako náhrada za předchozí typ Mi-1 a lze ho využívat pro přepravu osob a nákladu, pro cvičné, průzkumné a záchranné úkoly.

První prototyp Mi-2 (kódové označení NATO HOPLITE) uskutečnil svůj první let v září roku 1961. Na základě dohody z roku 1964 byl další vývoj, výroba a prodej tohoto typu předán Polsku. Sériová výroba u firmy PZL začala o dva roky později. Nákladová kabina o délce 2,27 m (4,05 m včetně pilotního prostoru), šířce 1,2 m a výšce 1,4 m umožňuje přepravu až 8 osob, po demontáži sedaček až 700 kg nákladu nebo dvě ležící a dvě sedící osoby. Kabina je přístupná dvěma předními dveřmi po obou stranách trupu a jedněmi rozměrnějšími dveřmi na levé straně. Na závěsníku pod trupem lze umístit rozměrnější náklad o hmotnosti až 800 kg. Na každou stranu trupu lze připevnit přídavné palivové nádrže o objemu 2 x 238 litrů. Vrtulník je vybaven pevným tříkolovým podvozkem s dvojitou montáží kol na příďové noze. Pohon zabezpečují dva motory Izotov GTD-350 o výkonu 2 x 330 kW, které byly vyráběny též licenčně polskou firmou PZL.

Základní taktickotechnická data vrtulníku Mi-2

  • Maximální rychlost: 210 km/h
  • Cestovní rychlost: 185 km/h
  • Dolet: 420 km
  • Praktický dostup: 3 800 m
  • Stoupavost u země: 4,9 m/s
  • Únosnost: 800 kg
  • Hmotnost prázdného vrtulníku: 2 380 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 3 550 kg
  • Délka s otáčejícími se rotory: 17,4 m
  • Délka trupu: 11,4 m
  • Výška: 3,75 m
  • Průměr nosného rotoru: 14,5 m
  • Průměr vyrovnávacího rotoru: 2,7 m
  • Osádka: 2


Site owned by tajbr